Retourbeleid

RETOURMOGELIJKHEDEN

Retourneren mag natuurlijk altijd, want niemand wordt blij van een artikel dat niet past, lekker zit, niet in de smaak valt of niet aan andere verwachtingen voldoet.

Het enige wat namelijk telt is een blije klant die met alle liefde en plezier kan genieten van onze prachtige producten!


Er zijn verschillende mogelijkheden om uw webshop bestellingen te retourneren:

- In de winkel retourneren is kosteloos
- Retourneren via een PostNL pakketpunt (kosten voor uw rekening)
- Aan PostNL bezorger meegeven om te retourneren (kosten voor uw rekening)


RETOURTERMIJN

Wij willen u voldoende tijd geven om te beslissen of u de gewenste aankoop heeft gedaan, aangezien wij het belangrijk vinden dat onze klanten met een glimlach kunnen genieten van hetgeen dat ze hebben gekocht. U heeft daarom 14 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren, te ruilen of aan te passen.

Mocht het juweel of product niet gewenst zijn heeft u de keuze een ander product uit te kiezen of u kunt u uw geld teruggestort krijgen. Wanneer uw voorkeur uitgaat naar het ruilen van het artikel, dan kunt u zelf een keuze maken of u laten adviseren door onze klantenservicemedewerkers. Vindt u uw aankoop mooi, maar heeft het artikel bijvoorbeeld niet de juiste maat dan kunnen onze vakmensen in onze ateliers dit aanpassen aan uw wensen.


RETOURVOORWAARDEN

Voor het retourneren van artikelen gelden bepaalde voorwaarden. Onderstaand vindt u de voorwaarden waarmee u artikelen kunt retourneren. Heeft u specifieke vragen over de voorwaarden en uw order, dan kunt u contact opnemen met een van onze medewerkers in de winkel en gaan we kijken wat we voor u kunnen betekenen.

Retourneert u uw bestelling fysiek in de winkel, dan nemen wij uw retournering in ontvangst en wordt uw aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee de aankoop is gedaan.


Wanneer u uw bestelling per post retourneert, houden wij u per e-mail op de hoogte over de status van uw retournering.

Uw retournering wordt binnen 7 werkdagen financieel afgerond, wat inhoudt dat na ontvangst van uw retournering u het aankoopbedrag na controle van de geretourneerde artikelen binnen dit termijn krijgt teruggestort. Artikelen dienen compleet, in originele staat – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking (inclusief eventuele hoesjes, boekjes, garantiebewijzen, cadeaus, etc.) te worden geretourneerd.


Bij beschadiging of incomplete artikelen kan retournering worden afgewezen of kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.

Retourneren is niet mogelijk wanneer het artikel op uw initiatief is aangepast. Denk hierbij aan het op maat maken van een sieraad, aanpassen van zilverwerk, klokken of barometers. Horloges met een op maat gemaakte metalen band vallen hier niet onder, m.u.v. gouden horlogebanden.


Wanneer het artikel voorzien is van een door u gewenste gravure, is het niet mogelijk om deze te retourneren aangezien deze niet meer verkoopbaar is aan andere klanten. Indien onze graveur een aantoonbare fout gemaakt heeft, kan het artikel uiteraard wel worden geretourneerd of vervangen. De fout zal hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure.


Als u wilt afzien van de koop, dient u binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen dit kenbaar te maken aan Bruens  Fine Jewelry & Antiquair middels een e-mail aan info@bruensfinejewelry.nl Na mededeling dient u het product(en) binnen maximaal 14 dagen te retourneren.


Het direct omruilen van een artikel is alleen mogelijk in onze winkels.


Artikelen die besteld zijn via een andere webshop dan de webshop van Bruens Juwelier & Antiquair, kunnen niet worden teruggebracht in onze winkels.

Bekijk hier de algemene voorwaarden van Bruens Juwelier & Antiquair.